Muistan lapsuudestani (80-luvulta), että minulla oli kotona kirja jossa oli kaikenlaisia pikkutarinoita, en muista oliko kyseessä joku vanha koulukirja vai…

Kysytty

Muistan lapsuudestani (80-luvulta), että minulla oli kotona kirja jossa oli kaikenlaisia pikkutarinoita, en muista oliko kyseessä joku vanha koulukirja vai lastenkirjaksi naamioitu propagandateos. Kirjassa oli muistaakseni paljon tarinoita joissa kerrottiin Neuvostoliiton ja kommunismin ihanuudesta, mutta ainoat jotka varmasti muistan olivat tarina Vladimirista (en muista kerrottiinko kyseessä olleen Lenin) joka joutui pakoilemaan Suomessa ilkeää hallitsijaa, ja toinen tarina Teppo nimisestä pojasta joka piti erittäin hyvää huolta omista kirjoistaan, mutta palautti kirjastosta lainatut kirjat huonokuntoisina koska "Eiväthän ne ole minun kirjojani". Olisi hienoa löytää teos uudestaan ja tutustua siihen näin aikuisen silmin.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti en onnistunut selvittämään, mistä kirjasta voisi olla kyse. Laitoin kyselyn myös valtakunnalliselle tietopalvelulistalle, mutta sieltäkään ei kukaan tunnistanut teosta.

Ehkäpä joku palstan lukijoista tunnistaa kirjan?