Muistaisko kukaan tämmöstä kirjaa jota äitini luki minulle 60/70 luvun vaihteessa: Kirja oli muistaakseni vihertävä melko paksu, joka kertoi pojasta joka…

Kysytty

Hei, muistaisko kukaan tämmöstä kirjaa jota äitini luki minulle 60/70 luvun vaihteessa:
Kirja oli muistaakseni vihertävä melko paksu, joka kertoi pojasta joka seikkaili kotirannassaan veneellä. Jossain kuvassa veden alla näkyi laivan keulakuva (kaunis pitkätukkainen nainen)
pojalla oli kaveri jonka nimi oli perjantai ?
Oli myös köysikieppi laivan kannella, nukkuikohan siinä? en ole varma.
Äitinsä huuteli välillä syömään?

Harmikseni en millään muista enempää, mutta uskon että jolla on tämä kirja ollut saa jo nuosta vihjeistä kiinni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyseessä olla Siviä Heinämaan Risto Roopenpojan ihmeellinen elämä? Teoksesta on olemassa useita eri painoksia, mutta tämä, vuoden 1969 painos on ainakin vihertävä kanneltaan: http://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=1012811