Eli etsin kirjaa, jonka lainasin naapurille lapsuudessa, enkä sitten ikinä takaisin saanut. Eli kirja on julkaistu ennen v.80 varmaankin. Tarina kertoo…

Kysytty

Eli etsin kirjaa, jonka lainasin naapurille lapsuudessa, enkä sitten ikinä takaisin saanut. Eli kirja on julkaistu ennen v.80 varmaankin. Tarina kertoo kirjailijamiehestä ja hänen perheestä, jotka menevät jollekin saarelle loman viettoon, teltaillen. Perhe ihastuukin saareen ja päättää ostaa sen ja rakentaa sinne talon. Tuumasta toimeen. Vekseli pankkiin, kun kirjailijapalkkiot tulossa ja rakentamaan. Yllättäen kirjailijan kustantaja ei toimitakaan rahoja ja alkaa huoli, erääntyykö vekseli ja menettääkö perhe saaren ja talon alun. Lopussa perheen poika tutustuu johonkin kalastajaan, joka paljastuukin kustantajaksi ja joka antaa pojalle rahat (perhe luullut tuota kalastajaa pojan mielikuvitusystäväksi tuohon asti) . Kirjasta jäi mieleen sanonta jotenkin näin: "Housussa olevat muurahaiset vilkastuttavat elämää". Kirja olisi ihana löytää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysely kirjastoammattilaisten valtakunnallisella sähköpostilistalla ei tuottanut tulosta. Muistaisikohan kukaan palvelumme seuraajista kyseistä kirjaa?