Olen hukannut satukirjan nimen jota luin 80-luvulla. Kirja oli keltakantinen ja siinä oli tarina tytöstä joka ratsasti hevosella olikohan tytön nimi minttu…

Kysytty

Hei. Olen hukannut satukirjan nimen jota luin 80-luvulla. Kirja oli keltakantinen ja siinä oli tarina tytöstä joka ratsasti hevosella olikohan tytön nimi minttu. Toinen tarina kertoi kissaperheestä joka oli lähdössä kylään ja yksi kissa joutui jäämään kotiin rikottuaan housunsa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Välitimme kysymyksesi eteenpäin, valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle. Eräs kollega ehdotti että jälkimmäinen tarina kuulosti aivan Beatrix Potterin tarinalta "Tommin roimahousut". Muistaisiko joku palvelumme seuraajista lisää?