Lapseni pitää lorumuotoisista kirjoista. Lempikirjoja ovat mm. Avain hukassa sekä Kuinkas sitten kävikään. Mitä muita vastaavia kirjoja on?

Kysytty

Lapseni pitää lorumuotoisista kirjoista. Lempikirjoja ovat mm. Avain hukassa sekä Kuinkas sitten kävikään. Mitä muita vastaavia kirjoja on?

Vastaus

Vastattu

Tein Piki-haun Kuinkas sitten kävikään -kirjan asiasanoilla. (runokuvakirjat ja seikkailut)

Piki löysi 24 kpl samantapaisia suomenkielisiä kirjoja. Piki hakutulos esim. Caryl Hartin kirjat Supersankarit kylässä ja Merirosvot kylässä, sekä Pia Perkiön Eemu ja nalle Tee.

Jos jättää seikkailusanan pois, löytyy 423 kpl runokuvakirjaa suomeksi. Piki hakutulos  Uusimpina Timothy Knapmanin Joskus minä raivostun, Stephanie Mossin Kadun korkein talo sekä Sanna Matinniemen Pinet herrat nurmikolla.

Kaikissa runokuvakirjoissa ei ole muotoonleikattuja lehtiä, mutta tarina kerrotaan runomuodossa.

Jos liittää asiasanoiksi runokuvakirja ja kurkistuskirja, löytyy 52 kpl kirjoja, joissa on jonkinlaisia kurkistuskohtia esim. luukkuja. Piki hakutulos Vaikkapa Guiliano Ferrin Kukkuu, Jenny Powersin Pieni puu sekä Lotta Niemisen Kävellen ympäri maailman.

Kirjaston henkilökunta osaa varmasti vinkata vielä lisää hauskoja kirjoja.