Otsikko
Olen yrittänyt etsiä ruotsalaista joulunaikaan sijoittuvaa elokuvaa. Katsoin elokuvaa joskus 90-luvun puolivälin tienoilla, en tiedä valmistumisvuotta mutta se…

Kysytty

Olen yrittänyt etsiä ruotsalaista joulunaikaan sijoittuvaa elokuvaa. Katsoin elokuvaa joskus 90-luvun puolivälin tienoilla, en tiedä valmistumisvuotta mutta se taisi olla värillinen filmi. Elokuva sijoittuu kuitenkin vanhempaan aikaan. Elokuvassa oli pieni tyttö ja mummo. He kävivät torilla myymässä joulukarkkeja (polkagris) ja mahdollisesti lyhteitä linnuille. Tyttö osti tai sai itselleen nuken joululahjaksi. Muuta en elokuvasta osaa kertoa.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi tuntomerkkien perusteella olla Daniel Bergmanin vuonna 1989 ohjaama ruotsalainen elokuva "Kajsa Kavat" (suom. Kaisa Kullanmuru), joka perustuu Astrid Lindgrenin alkuperäisteokseen. Elokuva on saanut Suomen ensi-iltansa helmikuussa 1991 ja se on esitetty YLE TV2:ssa ainakin joulukuussa 1995.

Lisätietoja elokuvasta:

Elonet

Svensk Filmdatabas

IMDb