Otsikko
Muistaako kukaan runoa, tekijä tai ainakin yhtenä tekijänä on Jori Sivonen, runon nimi Taistelija, kertoo sota-ajoista, ilm. 2-3 vuotta sitten, ehkä jossain…

Kysytty

Hei!
Muistaako kukaan runoa, tekijä tai ainakin yhtenä tekijänä on Jori Sivonen, runon nimi Taistelija, kertoo sota-ajoista, ilm. 2-3 vuotta sitten, ehkä jossain joululehdessä, sotaveteraani- tai rintamamiesveteraanilehdessä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taistelija on Jori Sivosen säveltämä ja Timo Mäenpään sanoittama laulu. Sanat saat juuri ilmestyneestä nuottijulkaisusta Tapio, Kari, (esitt.): Kari Tapion parhaat--Olen suomalainen. F-Kustannus, Helsinki, c2001 (s.56-57). Kari Tapio esittää sen ainakin näillä levyillä:

Suomi soittaa -- Jaksaa vanhakin tanssia 1997
Meren kuisketta 1997