Laulun nimi "Pilkkimään" säv. Jukka Haavisto san. J Hallas (salanimi) Mistähän löytäisin tämän laulun sanat?

Kysytty

Laulun nimi "Pilkkimään" säv. Jukka Haavisto san. J Hallas (salanimi)
Mistähän löytäisin tämän laulun sanat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseisen kappaleen sanoja ei näyttäisi ilmestyneen missään painettuna. Viola-tietokannan mukaan kappaleen käsikirjoituskopioita säilytetään Suomen Jazz & Pop Arkistossa, joten siellä kappaleen sanoihin on mahdollista päästä tutustumaan. Sen yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.jazzpoparkisto.net/yhteystiedot.php, ja sinne kannattaa ottaa yhteyttä etukäteen ja varmistaa, että nuotit saa tutkittavakseen siellä käydessään.

Kappaleen ainoa levytys on ilmeisesti Henry Theelin lp-levyllä ”Oloneuvos” (1978). Se on mahdollista saada kaukolainaan Helsingistä. Juuri muualla sitä ei taida olla. Kaukotilauksen mahdollisuudesta voi kysyä omasta kirjastosta. Ellan ja Aleksin levyllä ”Talventörröttäjät” on samanniminen kappale, mutta se ei välttämättä ole juuri tuo Theelin vanha kappale.