Terve! Olisi taas probleema erään runon tiimoilta. Runossa on seuraavan tyyppinen kohta. Säkeet voivat olla muistissa myös sekaisin. Mutta jokatapauksessa…

Kysytty

Terve! Olisi taas probleema erään runon tiimoilta. Runossa on seuraavan tyyppinen kohta. Säkeet voivat olla muistissa myös sekaisin. Mutta jokatapauksessa jotenkin näin:
"Päivä paistaos hellien Pohjan kylmille hangille.
Kukat vielä on uinumassa, aalto jäisessä vankilassa.
Päivät lämpöisin sätehin, unohtuu huolien talvikin."

Kiitos taas.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Oskar Merikannon säveltämä laulu Kun päivä paistaa. Sanoituksen on laatinut Hilja Haahti. Sanat alkavat seuraavasti : Päivyt, paistaos hellien Pohjan kylmälle hangellen! Kukat vielä on uinumassa, aalto jäisessä vankilassa...

Laulu löytyy esimerkiksi Suuresta toivelaulukirjasta numero 14.