Mistä löytäisin nuotit ja sanat Laila Kinnusen 1960-luvulla laulamaan kauniiseen lauluun "Yöllä, yöllä"? Suomalaiset sanat ovat ilmeisesti Saukin, sävelmä on…

Kysytty

Mistä löytäisin nuotit ja sanat Laila Kinnusen 1960-luvulla laulamaan kauniiseen lauluun "Yöllä, yöllä"? Suomalaiset sanat ovat ilmeisesti Saukin, sävelmä on ulkomainen, säveltäjää en tiedä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pahasti näyttää siltä, ettei tätä laulua ole koskaan julkaistu nuottina. Sanat lauluun on tehnyt Kari Tuomisaari, säveltäjää ei tiedetä, vaan laulua pidetään ainakin toistaiseksi perinnesävelmänä.

Jos pelkät sanat riittävät, kannattaa joko ottaa levyltä ylös tai laittaa viestiä suoraan Loviisassa nykyään asuvalle Kari Tuomisaarelle, josko ne vaikka häneltä saisi suoraan. Minulta saa tarvittaessa sähköpostiosoitteen.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto

3 ääntä

Kommentit

Nuotti (melodia, soinnut, hepreankieliset sanat) tähän lauluun löytyy nuottivihosta Best of Israeli folk dances (toim. Velvel Pasternak, Tara Publications, 1990). Laulun nimenä nuotissa on Laila, Laila ja laulun tekijöiksi on merkitty M. Zeira ja N. Alterman. Laulun nimi voidaan kirjoittaa myös Layla, Layla. Ilmeisesti kysymyksessä ei olekaan kansanlaulu. Yleisradion Fono-tietokannan mukaan laulun on säveltänyt Mordecai Zeira ja sanoittanut Nathan Alterman. Jarkko ja Laura ovat levyttäneet saman laulun nimellä Syyssunnuntai (suom. sanat Jarkko Antikainen, Laura Ruotsalo ja Jaana). Ajopuut-yhtye on levyttänyt laulun nimellä Yö (suom. sanat Esko Rahikainen).