Mitkä Eino Leinon teoksista on ruotsinnettu ja mikä niiden niimet ovat ruotsiksi? Esim. Helkavirret - Helkasånger

Kysytty

Mitkä Eino Leinon teoksista on ruotsinnettu ja mikä niiden niimet ovat ruotsiksi?
Esim. Helkavirret - Helkasånger

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavat Leino-ruotsinnokset löytyvät tietokannoista [kääntäjän nimi hakasuluissa]:

Inför allmaktens anlete (Alla kasvon kaikkivallan), 1991 [Nils-Börje Stormbom]

Helkasånger (Helkavirsiä), 1963 [Thomas Warburton]

Julen (Joulu), 1978 [Thomas Warburton]

Lyriskt urval, 1931 [valinnut ja kääntänyt Elmer Diktonius]

Den unga kvinnan (Nuori nainen), 1911 [Bertel Gripenberg]

2 ääntä

Kommentit

Onko Hymyilevä Apollo käännetty ruotsiksi? Varsinkin ne kauniit värsyt lopussa?