Otsikko
Miten voisin varata (millä haulla) tämän kirjan? Horisontti, kirj. Lappalainen, Tiainen, Waronen ja Zetterberg. Ilmestynyt vuonna 1998, OTAVA.

Kysytty

Hei! Miten voisin varata (millä haulla) tämän kirjan?

Horisontti, kirj. Lappalainen, Tiainen, Waronen ja Zetterberg.
Ilmestynyt vuonna 1998, OTAVA.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian mukaan 1998 ilmestynyt, Osmo Lappalaisen ja kumppanien kirja Horisontti on peruskoulun yläasteen historian oppikirja, jonka alanimeke on Historia Napoleonista nykypäivään. Siitä on otettu useita lisäpainoksia 2000-luvun puolella.
Kysymäsi 1998 ilmestynyt kirja puolestaan on uudistettu laitos 1995 ilmestyneestä, hieman laajemmasta samannimisestä oppikirjasta.

Koska kyseessä on peruskoulun kirja, sitä on hankittu kirjastoihin niukasti.
Sekä 1995 ilmestynyttä että 2003 ilmestynyttä painosta on kuitenkin vielä saatavissa HelMet-kirjastoista. Jos kirjoitat HelMetin etusivun hakukenttään sanat horisontti ja lappalainen, saat esiin molemmat nimekkeet. Vuoden 2003 laitoksessa lukee Horisontti 7/8 : historian oppikirja, mutta myös sen pitäisi olla nimenomaan osa Napoleonista nykypäivään.