Otsikko
Miten saisin selville, mitä oppikirjoja Suomen lukioissa on ollut käytössä A-saksan eli pitkän saksan oppikirjoina?

Kysytty

Miten saisin selville, mitä oppikirjoja Suomen lukioissa on ollut käytössä A-saksan eli pitkän saksan oppikirjoina?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot säilyttävät vain muutamia oppikirjoja näytteenomaisesti, joten täydellistä valikoimaa ei löydy Turun kaupunginkirjastosta.
Koulujen vuosikertomuksissa on yleensä mainittu opetuksessa käytetyt oppikirjat. Vuosikertomuksia voi tiedustella kouluista suoraan, Varsinais-Suomen maakunta-arkistosta tai Turun kouluvirastosta (Käsityöläiskatu 10, 20100 Turku, puh. (02) 26 29111).
Myös opetushallituksesta (www.oph.fi) ja OAJ:n paikallisyhdistyksistä (www.oaj.fi) voi kysellä tietoja.