Otsikko
Missä pääkaupunkiseudun kirjastossa laaja/laajin valikoima b2- tai b3-kielen oppikirjoja?

Kysytty

Hei,

mistä pääkaupunkiseudun kirjastosta löytyisi laaja/laajin valikoima b2- tai b3-kielen oppikirjoja, eli siis yläasteella tai lukiossa alkavan vieraan kielen kirjoja? Nimenomaan suomalaiseen kouluun tarkoitettuja esim. saksan, ranskan tai espanjan oppikirjoja. Ei niin väliä minkä kielten, sillä tarvitsisin ainoastaan mahdollisimman monta vertailtavaksi.

Vastaus

Vastattu

Eniten B2- ja B3-kielten oppikirjoja näyttäisi olevan Pasilan, Itäkeskuksen, Töölön ja Rikhardinkadun kirjastojen kokoelmissa. Kirjat eivät kuitenkaan välttämättä ole paikalla, ja kirjojen saatavuus voi kovastikin vaihdella, joten voit toki tilata kirjoja omaan lähikirjastoosi. Saatavuuden voit tarkistaa Helmet-haulla.

Löydät kirjat Helmet-luettelosta helposti kirjoittamalla hakulaatikkoon esimerkiksi "ranskan kieli lukio* B3" jne.

https://www.helmet.fi/fi-FI