Otsikko
Miten menikään karttojen kopiointioikeus? Saako asiakas kopioida karttaa omaan käyttöönsä?

Kysytty

Miten menikään karttojen kopiointioikeus? Saako asiakas kopioida karttaa omaan käyttöönsä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä saa, tekijänoikeuslain 12§:n nojalla. Asiakas saa myös pyytää kirjaston henkilökuntaa tekemään kopion puolestaan millä tahansa tekniikalla. Asiakas X kirjastossa B voi pyytää kirjaston C henkilökuntaa skannaamaan kartan ja lähettämään skannatun kuvan tai PDF:n sähköpostitse suoraan asiakkaan kotiosoitteeseen.

Kartat rinnastuvat kirjallisiin teoksiin, ne eivät saa mitään erityistä suojaa kuten elokuvat, musiikki ja tietokoneohjelmat.

Heikki Poroila 10.8.2017 klo 15.33