Otsikko
Mitä tarkoittaa nimi Jesper? Mistä nimi tulee ja onko sillä merkitystä? Käsittääkseni se on skandinaavinen nimi.

Kysytty

Mitä tarkoittaa nimi Jesper? Mistä nimi tulee ja onko sillä merkitystä? Käsittääkseni se on skandinaavinen nimi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jesper / Jasper on germaanisissa kielissä kehittynyt rinnakkaismuoto nimestä Kaspar (Kasper, Kasperi), joka taas juontaa juurensa persiankieliseen nimeen Kansbar (rahastonhoitaja, kalleuksien vartija). Lisätietoa löytyy teoksesta: Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja. WSOY