Mitä tarkoittaa Espoon kirjaston luokan perässä olevat kolme kirjainta?Esim. 46.2 ULL 46.2 KAM 46.2 VEN (ei kai tarkoita venäjän kielistä?) Ei viitsisi mennä…

Kysytty

Mitä tarkoittaa Espoon kirjaston luokan perässä olevat kolme kirjainta?Esim.
46.2 ULL
46.2 KAM
46.2 VEN (ei kai tarkoita venäjän kielistä?)

Ei viitsisi mennä kirjastoon katsomaan, että kirjaa ei ole tai on vääränlainen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoossa (sekä Kauniaisissa ja Vantaalla) luokan perässä olevat kirjaimet ovat yleensä pääsanan kolme ensimmäistä kirjainta. Eli yleensä tekijän sukunimen kolme ensimmäistä kirjainta.

Kirjan kielen voi varmistaa klikkaamalla Helmet-haun vasemmasta palkista hakurajoitteeksi suomi tai katsomalla kirjan tietoja niteiden alla.

Tervetuloa seikkailemaan Espooseen.