Otsikko
Mistähän löytäisi ajankohtaista tietoa videoneuvotteluun liittyvästä tekniikasta? Teen lopputyötä videoneuvottelusta liittyen telelääketieteeseen…

Kysytty

Mistähän löytäisi ajankohtaista tietoa videoneuvotteluun liittyvästä tekniikasta? Teen lopputyötä videoneuvottelusta liittyen telelääketieteeseen. Videoneuvottelusta olen löytänyt tietoa ainoastaan perusoppaita, mutta syvempi tekninen tieto esim. videoneuvottelustandardeista ja tekniikasta puuttuu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kielellä löytyy Kati Kuusisen Jyväskylän ammattikorkeakoululle tekemä tietoliikennetekniikan harjoitustyö Videoneuvottelujärjestelmät ja niiden tiedonsiirto, jossa käsitellään myös videoneuvottelustandardeja: http://www.geocities.com/kati6nen/videosivut.htm
Englanniksi tästä aiheesta löytyy Schaphorst, Richard: Videoconferencing and videotelephony : technology and standards (1999) Tampereen teknillisestä korkeakoulusta ja Vaasan tiedekirjastosta.
Kirjaa voi pyytää kaukolainaksi. Turun kaupunginkirjaston kaukolainamaksu on 4 euroa + lainanantajakirjaston perimät maksut.