Onko Suomessa 1900-luvulla ilmestyneistä auto-, moottori- ja tekniikan alan lehdistä koottu yhteisluetteloa?

Kysytty

Onko Suomessa 1900-luvulla ilmestyneistä auto-, moottori- ja tekniikan alan lehdistä koottu yhteisluetteloa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Listoja eri alojen lehdistä voi etsiä Fennica-tietokannasta, johon tallennetaan tiedot kaikista kotimaisista julkaisuista (kansallisbibliografia). Tietokanta on käytettävissä Internetin kautta. Tässä linkki verkkosivulle:

http://fennica.linneanet.fi/

Aihehaku tehdään UDK-luokan avulla. Löydät listan UDK-luokista tietokannan opasteista.

Kaikki tekniikan alan kausijulkaisut löytää UDK-luokalla 62. Tulos on kuitenkin yli 3000 julkaisua. Pelkästään auto- ja moottorialan julkaisut voi hakea suppeammalla UDK-luokalla 629, joka tarkoittaa "liikennevälineet". Tässä ohje:

1. Valitse pääsivulta kohta haku.
2. Klikkaa hakusivun oikeasta reunasta Haun rajaus -painiketta
3. Valitse aineistotyypiksi kausijulkaisu ja aseta rajaukset.
4. Kirjoita hakusanakenttään udk:629. Valitse hakutyypiksi oikealla olevasta valikosta luokitus ja klikkaa Hae-painiketta.
5. Hakutulokseksi tulee yli 600 viitettä. Voit lajitella ne vasemman reunan Lajittelu-valikon avulla aakkos- tai aikajärjestykseseen.