Otsikko
Olen kiinnostunut Carelia-nimisestä lehdestä, ehkä aivan viimeisimmästä numerosta. Se kaiketi tulee kaupungin pääkirjastoon. Sellainen artikkeli, joka…

Kysytty

Olen kiinnostunut Carelia-nimisestä lehdestä, ehkä aivan viimeisimmästä numerosta. Se kaiketi tulee kaupungin pääkirjastoon. Sellainen artikkeli, joka käsittelee matkaa Venäjällä mm. elokuvaohjaaja Tarkovskin kotitalon läheisyydessä, on kyseessä. Kirjoittajan etunimi on Ilmari, muuta en hänen nimestään muista. Olen kuullut tästä kirjoituksesta ja kysynkin nyt, onko siitä mitään mahdollisuutta saada hankittua valokopio, jonka voisin lunastaa Kallion kirjastosta. Liikkumiseni tuottaa siten vaikeuksia, että mielelläni otan avun vastaan, jos se vaan on mahdollista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ilmeisesti Ilmari Schepelin kirjoittama juttu Vanhalla Volgalla Venäjän vainioille. Tämä artikkeli on ilmestynyt Carelia-lehden numerossa 5/2007, (s.143-151).

Carelia-lehteä tulee Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteistä ainoastaan Itäkeskukseen. Kirjasto säilyttää lehden kuluvan vuoden numerot.

Tällä hetkellä numero 5/2007 on paikalla, joten artikkeli voidaan kopioida ja lähettää Kallion kirjastoon. Toimitusaika on 2-3 arkipäivää. Lähetetyistä valokopioista kirjasto perii palvelukopiomaksun, joka on 1 euro per sivu (http://www.lib.hel.fi/fi-FI/pasila/kirjavarasto/palvelukopiot ).