Etsin erästä lehtijuttua v. 2000 alkupuolen aikana julkaistusta Kauppalehden Taloussanomien - lehdestä. Miten pääsisin asiaan käsiksi? Työskentelen Seinäjoella.

Kysytty

Etsin erästä lehtijuttua v. 2000 alkupuolen aikana julkaistusta Kauppalehden Taloussanomien - lehdestä.
Miten pääsisin asiaan käsiksi? Työskentelen Seinäjoella.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taloussanomat-lehteä ei valitettavasti löydy Seinäjoen kaupunginkirjaston kokoelmista. Sitä tulee Seinäjoen korkeakoulukirjastoon, mutta sitä ei sielläkään säilytetä kuin edellinen vuosi. Jos tiedät artikkelista enemmän, varsinkin lehden numeron, voit mennä kirjastoon ja tilata artikkelista kopion kirjaston kaukopalvelun välityksellä. Kaukopalvelu on maksullista. Kaikista parasta kaukopalvelua varten olisi, jos tiedät artikkelin tekijän, artikkelin nimen, lehden, vuoden, numeron ja sivut. Mutta pienemmilläkin tiedoilla voi artikkeli joskus löytyä.

Toinen vaihtoehto, joka on tarkoitettu vain Taloussanomien tilaajille, on etsiä artikkelia itse lehden arkistosta Internetistä http://www.taloussanomat.fi Palveluun pitää ensin rekisteröityä.