Otsikko
Mistä tulee nimi Viveka? Mitä se tarkoittaa ja onko sillä historiaa?

Kysytty

Mistä tulee nimi Viveka? Mitä se tarkoittaa ja onko sillä historiaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimi tulee muinaissaksan naista tarkoittavasta nimestä, josta tulee myös englannin sana wife ja saksan sana Weib.
Nimi on otettu ensin ruotsalaiseen almanakkaan Suomessa ja sen jälkeen almanakkaa Ruotsissa. Ruotsissa on käytössä myös nimi Vivika ja Suomessa muunnos Viivi.
Lähde:Vilkuna, Kustaa: Etunimet.