Mistä tulee alunperin sanonta/tokaisu ”johan (nyt) on markkinat”?

Kysytty

Mistä tulee alunperin sanonta/tokaisu ”johan (nyt) on markkinat”?

Vastaus

Vastattu

Sanonnan alkuperästä ei löytynyt valitettavasti mitään tietoa, vaikka etsin sitä monesta teoksesta. Käytettävissäni olivat mm. Suomalainen fraasisanakirja, Aasinsilta ajan hermolla, Naulan kantaan, Päivä pulkassa pyy pivossa, Svengaa kuin hirvi, Suurella sydämellä ihan sikana.