Mistä tiedän mitkä kirjaluokat ovat Turun kaupunginkirjaston pääkirjastolla ja mitkä nyt Eerikinkadulla? Eli kaipailen tiedon näistä jo kotona, ettei tarvitse…

Kysytty

Mistä tiedän mitkä kirjaluokat ovat Turun kaupunginkirjaston pääkirjastolla ja mitkä nyt Eerikinkadulla? Eli kaipailen tiedon näistä jo kotona, ettei tarvitse turhaan lähteä etsimään. Esim. kehitysvammaisuuteen liittyvä kirjallisuus kuuluu ilmeisesti luokkaan 37., mutta en tiedä ovatko ne tietokirjoissa vai kaunokirjallisuudessa, eli mistä toimipaikasta löytyy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston uudessa pääkirjastossa Linnankadulla on lasten- ja nuortenkirjallisuuden lisäksi kaikki aikuisten tietokirjallisuus eli luokat 00, 10, 20, 30, 40, 50, 60, 79, 87-89, 9.

Eerikinkadulla Julininkulmassa on aikuisten kaunokirjallisuus ja taidekirjat ja musiikkikirjat eli luokat 04, 10.8, 80-86, 70-77 ja 78 (musiikki).

Eri osastot ja aihealueet ilmenevät kotisivultammme
http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=12566&culture=fi-FI&cont…

Kun katsot kirjaston tietokannasta http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=find2&sesid=1139833112&ulang=… kirjan sijaintia, saat saatavuus-näytöltä selville, millä osastolla ja aihealueella ja missä osoitteessa kirja sijaitsee.

Jos teos on aikuisten tietokirja, ilmoitetaan, että se on pääkirjastossa Yhteiskunnassa, Kansoissa ja Kulttuureissa tai Luonnossa ja Harrasteissa, jotka yhdessä muodostavat uudisrakennuksen tieto-osaston. Esim. luokka 37 löytyy siis uudisrakennuksen tieto-osastolta Yhteiskunnasta.

Jos teos on Eerikinkadulla, ilmoitetaan, että teos on pääkirjastossa Julininkulmassa Kirjallisuudessa, Taiteissa tai Musiikkikirjastossa.