Mistä saisin tietää minä vuonna Markulantie Turussa sai nimensä?

Kysytty

Mistä saisin tietää minä vuonna Markulantie Turussa sai nimensä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun Markulantien nimi vahvistettiin vuonna 1946.

Nimi juontaa juurensa paikalliseen talonnimeen.

Markula on tavallinen länsisuomalainen talonnimi, joka on lähtöisin isännän etunimestä.

Turun kaavanimistön hyvin tavallinen nimiaihe on alueen talojen entinen isäntäväki.

Lähteet:

Turun kaupungin nimistöhakupalvelu
http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=11989&culture=fi-FI&cont…

Levo, Tuula: Turun henkilönnimipohjaiset kadunnimet (1986)