Mistä saisin tietää, kuka on sanoittanut ja säveltänyt raittiuslaulun On aate pyhä ja kallis. Sen puolesta taistellaan. Jos voittaa Luojamme sallis - - ?

Kysytty

Mistä saisin tietää, kuka on sanoittanut ja säveltänyt raittiuslaulun On aate pyhä ja kallis. Sen puolesta taistellaan. Jos voittaa Luojamme sallis - - ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on tanskalainen kansansävelmä, jonka on sanoittanut Irene Mendelin. Laulu löytyy ainakin seuraavista laulukirjoista:
Koulun laulukirja / toim. Aksel Törnudd. WSOY 1920, 3.p.
Laulun taika / toim. Jussi Ilvonen. Raittiuden ystävät 1977, 3.p.