Mistä Pertti Niemisen runokirjasta löytyy runo: "Tyttö Pieni Pajulintu"

Kysytty

Mistä Pertti Niemisen runokirjasta löytyy runo:
"Tyttö Pieni Pajulintu"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Pertti Niemisen suhteellisen tunnettu runo, joka alkaa säkeillä "sinä olet pajulintu, minä paju..."? Runossa ei kuitenkaan mainita tyttöä tai pientä.

Runo löytyy kokoelmista "Tämän maailman läpi" (Otava, 1972) ja "Lue muutosten kirjaa - runot 1956-1972" (Otava, 1979).

Toinen vaihtoehto on Pertti Niemisen runo Hänessä kaikkien lintujen laulu (kokoelmassa Läntiseltä rinteeltä, 1994), joka alkaa:
Tyttö pieni pajulintu,
nurmilintu, västäräkki...