1960-luvulla sekä koulussa että kotonani laulettiin "Puutarhalaulua".

Kysytty

1960-luvulla sekä koulussa että kotonani laulettiin "Puutarhalaulua". Olen yrittänyt etsiä sanoja ja nuotteja netistä ja joistain vanhoista koululaulukirjoista, mutta tuloksetta. Sisarukseni ja serkkuni muistavat laulun, mutta kun olen kysellyt muilta samanikäisiltä, he eivät ole sitä kuulleet. En oikein usko, että opettajamme olisi sitä itsekään keksinyt, joten laulun täytyy olla olemassa, mutta mistähän se löytyisi?

Sanat menevät osapuilleen näin (ihan tarkasti en muista):

Keväällä läksin mä puutarhaan
muokkasin kukkas- ja porkkanamaan
siemenet kylvin ne rivittäin
mullalla sitten ne peitin näin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Ingrid Ranckenin laulu Puutarhatyössä (Trädgårdsarbete). Laulu sisältyy nuottijulkaisuun Lauluja ja leikkejä lapsille. III (1939). Nuotti löytyy joistakin Suomen kirjastoista, esimerkiksi Varastokirjastosta, josta voitte tilata sen kaukolainaan omaan kirjastoonne.

Kansallisdiskografia Viola https://viola.linneanet.fi/vwebv/searchBasic

Finna.fi https://finna.fi/

1 ääntä

Kommentit

Kiitos paljon vastauksesta!