Otsikko
Etsin kirjaa, jossa olisi Anki Lindqvistin laulujen nuotteja, esim. Ei toivu milloinkaan. Edelleen kysyisin Carola Standersköld (tai miten se nyt menikään) …

Kysytty

Etsin kirjaa, jossa olisi Anki Lindqvistin laulujen nuotteja, esim. Ei toivu milloinkaan. Edelleen kysyisin Carola Standersköld (tai miten se nyt menikään) -musiikkikirjaa, jossa olisi esim. kappale Vuoriston kellot. Se on alunperin andien musiikkia, ja alkuperäinen nimi espanjaksi las campanas del olvido (unohduksen kellot).
Kiitos etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anki Lindqvist osallistui vuonna 1972 sooloartistina Syksyn Säveleen. Kilpailussa hän esitti laulun ”Ei toivu milloinkaan”, joka on Valto Laitisen sävellys ja Saukin sanoittama. Kappale sijoittui kilpailussa kymmenenneksi, ja sävelmä julkaistiin levyllä vain parin eri esittäjän kokoelman yhteydessä ja on jäänyt tuntemattomaksi levytykseksi artistin tuotannossa http://www.mtv3.fi/ohjelmat/sivusto2008.shtml/viihde/syksyn_savel/taust…
Kyseisen laulun tiedot on tarkistettu Suomen kansallisdiskografia Violasta, josta selviää että ”Ei toivu milloinkaan” löytyy äänitteenä, mutta nuottijulkaisua siitä ei ole julkaistu.

Carolan esittämä ”Vuoriston kellot” sisältyy nuottijulkaisuun ”Ei auta muu”, jonka saatavuustietoja ei kuitenkaan löydy Viola –tietokannasta.

Kysyjää suositellaan ottamaan yhteyttä Suomen Jazz & Pop Arkistoon, josta löytynee tarkempaa tietoa sekä esittäjistä että sävellyksistä http://www.jazzpoparkisto.net/yhteystiedot.php