Mistä maista Suomeen tuli eniten maahanmuuttajia vuonna 2017?

Kysytty

Mistä maista (esim. noin 5 kpl) Suomeen tuli eniten maahanmuuttajia vuonna 2017 ja mistä tämän tiedon löytää? (Lähinnä lähdeviittauksen kannalta.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ajantasaista tietoa maahanmuutosta Suomessa löytyy Migrin eli maahanmuuttoviraston verkkosivuilta. Migrin sivuilta löytyy mm. tilastot maahanmuuttoa koskevista hakemuksista ja päätöksistä. Tilastoissa on mukana oleskelulupia, kansainvälistä suojelua, kansalaisuutta, maasta poistamista, oleskeluluvan jatkamista ja EU-kansalaisen oleskelua koskevat hakemukset ja päätökset.

Migrin tilastoista käy ilmi, että vuonna 2017 viisi eniten oleskelulupahakemuksia jättänyttä maahanmuuttajaryhmää olivat venäläiset, kiinalaiset, intialaiset, irakilaiset ja vietnamilaiset.