Mistä ja miten saa kirjastokortin, kaikkea muuta tietoa sivuilta löytyykin mutta ei tätä

Kysytty

Mistä ja miten saa kirjastokortin, kaikkea muuta tietoa sivuilta löytyykin mutta ei tätä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohjeet kirjastokortin hankkimiseen löytyvät Helmet-palvelusivuston oikeasta ylälaidasta olevalta info-välilehdeltä. Siitä aukeaa pudotusvalikko, jossa on osio "Asiakkaana kirjastossa". Aukeavan sivun keskellä on linkkilista. Linkistä "Kirjastokortti ja lainaaminen" voit lukea, miten saa kirjastokortin.

Tästä perusohje tiivistetysti:
"Kirjastokortin ja tunnusluvun saat mistä tahansa Helmet-kirjastosta ilmoittamalla osoitteesi ja esittämällä kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus. Kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite."

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa