Otsikko
Mistä ja kenen runosta on pätkä" älä epäile epäile etten minä.."

Kysytty

Mistä ja kenen runosta on pätkä" älä epäile epäile etten minä.." Olen lausunut sen joskus n 50v sitten koulun kevätjuhlassa. En muista tuon enempää. Se kuitenkin oli silloin jotenkin merkittävä, vaikka en kaikkea ehkä ymmärtänytkään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty katkelma on peräisin Helvi Juvosen esikoiskokoelmaan Kääpiöpuu (WSOY, 1949) sisältyvästä runosta Joku puhuu.

-- sanat korvan selvään kuulla,
joku puhuu, vaan ei suulla:

     Älä epäile, epäile, etten
     minä sinua kädestä vie
     luo virvoittavien vetten.
     On vihreille niityille tie. --