Otsikko
Kenen kirjoittamassa runossa sanotaan: "Borneossa viidakossa sademetsän sydämessä..." Kiitos vastauksesta ja aurinkoista kevättä.

Kysytty

Kenen kirjoittamassa runossa sanotaan:
"Borneossa viidakossa sademetsän sydämessä..."
Kiitos vastauksesta ja aurinkoista kevättä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan Helvi Juvosen runoa Merkillinen tapiiri. Se on ilmestynyt kokoelmassa Kuningas Kultatakki; löytyy myös mm. Juvosen Kootuissa runoissa, Suomen Runottaren osassa 1 ja lastenrunokokoelmassa Pikku Pegasos.

Kim Kuusi on säveltänyt runon lastenlauluksi. Laulu löytyy ainakin levyltä Kuusi, Kahlaajatyttö.

"Borneossa, Borneossa,
sademetsän sydämessä,
paikassansa kätketyssä,
oksan alla, juuren alla
onnellista unta nukkuu
kivi punainen..."

17 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei, jatkokysymys tästä runosta: Mitä ihmettä siinä haetaan? Sanat ovat vähintäänkin kryptiset. En ole mitään taustatietoa tästä löytänyt.