Mistä historiaan liittyvistä kirjoista löytyisi tietoa Australiasta? Olen tekemässä historian projektia Australian historiasta, erityisesti 1900-luvun historia…

Kysytty

Mistä historiaan liittyvistä kirjoista löytyisi tietoa Australiasta? Olen tekemässä historian projektia Australian historiasta, erityisesti 1900-luvun historia on hakusessa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pelkästään Australian historiaa käsitteleviä kirjoja ei ole Suomen kansallisbibliografian mukaan ilmestynyt suomeksi. Joissakin teoksissa käsitellään Australiaa ja muita maanosia yhteisesti tai jotakin pientä historian osa-aluetta - esimerkiksi siirtolaisuutta. Englanninkielisiä teoksia on runsaasti pääkaupunkiseudun kirjastoissa, joiden aineistohausta http://www.helmet.fi/ niitä löytyy. Ruotsiksikin on olemassa ainakin John H. Chambersin kirja Historisk guide till Australien. Sinun kannattaisi varmaan kysyä Suomi-Australia -yhdistysten Liitto ry:stä, mikä olisi paras etenemistapa projektillesi. Yhteystiedot löydät osoitteesta http://www.pp.song.fi/~ozleague/liitto/toimisto.html .