Missä lastenkirjassa lumiukolta viedään hattu, luuta, ja nenä? Jänis taisi syödä nenän, lopuksi lumiukko sulaa.

Kysytty

Missä lastenkirjassa lumiukolta viedään hattu, luuta, ja nenä? Jänis taisi syödä nenän, lopuksi lumiukko sulaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Franziska Stichin kirjassa Kiitos, kiltti lumiukko! (Lasten keskus, 2000) lumiukko antaa hattunsa varpuselle pesäksi myrskyssä hajonneen tilalle, nenänsä ateriaksi nälkäiselle jänikselle, heinätukkohiuksensa hiirelle pesäntekotarpeiksi ja varsiluutansa siilille talvipesäksi. Lopuksi lumiukko sulaa ja siihen missä se oli seissyt kasvaa lumikello.