Otsikko
Onko olemassa vielä sellaisia kirjoja, joissa lukija saa itse päättää sadun kulusta? Siis nimenomaan kuvitettu lasten satukirja. Muistan, kun olin itse pieni,…

Kysytty

Onko olemassa vielä sellaisia kirjoja, joissa lukija saa itse päättää sadun kulusta? Siis nimenomaan kuvitettu lasten satukirja. Muistan, kun olin itse pieni, minulle on luettu sellaisia kirjoja, joissa sain päättää, meneekö kirjan seikkailija punaisesta vai sinisestä ovesta, ja sitten satu jatkui valintani mukaisesti. Eli jos valitsin punaisen oven, piti satua jatkaa esim sivulta 10, jos valitsin sinisen oven satu jatkui esim sivulta 13. Toivottavasti sait selvää selityksestäni :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä kaksi Marcus Pfisterin kuvakirjaa, joiden tarinassa on kaksi erilaista loppua. Itse voi päättää kumman lopun valitsee.

Teppo ja taikakivet / Marcus Pfister , julk Lasten keskus, 1998, Huomautus: Tarinassa valittavissa kaksi erilaista loppua. - s. 13-24 jaettu kahtia

Teppo ja viiruhiiret: tarina, jossa on kaksi loppua / Marcus Pfister, julk Lasten keskus, 2000
Huomautus: Osa sivuista leikattu kahtia

Saatavuus: Helmet-haku http://www.helmet.fi

Nykyisin, lähinnä nuorten kirjoja löytyy asiasanoitettuna sanoilla "jatka itse -teokset" tai "interaktiiviset teokset". Nyt asiasanoilla "jatka itse -teokset" löytyy Helmet-hausta muun muassa kirja Eläinten kaupunki / Hannamari Ruohonen WSOY, 2007. Kirja on tekstitön kuvakertomuskirja, sisällöstä lisää http://www.wsoy.fi/index.jsp?c=/product&isbn=951-0-33055-8

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

todennäköisesti kysyjä etsii samaa kirjaa kuin minäkin: eli muistaakseni tarinan päähenkilönä on hovinarri ja hänen seuranaan kissa ja hevonen jolla ns. kaksi etupäätä, toisen pään nimi on Sinne ja toinen on Tänne. Ovista pääsi muistaakseni sirkukseen tai linnan parvekkeelle seuraamaan marssia.

Tätä satua metsästän nyt omille lapsilleni, onko tietoa kirjan nimestä tai tekijöistä?