Minulle on tullut 2 kirjavarausta noudettavaksi. Olen ulkomailla, enkä pääse varauksia noutamaan 3 viikkoon. Haluaisin edelleen olla varausjonossa, joten…

Kysytty

Hei,
Minulle on tullut 2 kirjavarausta noudettavaksi. Olen ulkomailla, enkä pääse varauksia noutamaan 3 viikkoon. Haluaisin edelleen olla varausjonossa, joten voisiko varaukseni siirtää jonossa taaksepäin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei, valitettavasti varauksia ei voi siirtää jonossa taaksepäin. Teen sinulle uudet varaukset, jotka tulevat sinulle myöhemmin.

Oletko huomannut, että HelMetin omissa tiedoissa voit lukita varauksen tiettyyn päivään saakka? Tämä on kätevä toiminto esim. matkan aikana. Lukitus täytyy myös muistaa poistaa.

Yksi vaihtoehto varattujen teosten noutoon matkan tms. aikana on pyytää ystävää tai sukulaista hakemaan varaus. Silloin tarvitaan valtakirja, jossa annetaan toiselle henkilölle valtuutus hakea varatut teokset. Hakija voi lainata varatun aineiston omalle kortilleen.