Otsikko
Minulla on kaksi vaihtoehtoa poikani nimeksi Elias ja Luukas nimien merkitys ratkaisee valintani. Mitä nimet merkitsevät?

Kysytty

Minulla on kaksi vaihtoehtoa poikani nimeksi Elias ja Luukas nimien merkitys ratkaisee valintani. Mitä nimet merkitsevät?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elias on kreikkalainen muoto heprean sanasta Elia ´Jahve on Jumalani´.

Kreikkalainen tai latinalainen nimi Lucas merkitsee Lucaniasta kotoisin olevaa. Lucania on maakunta Etelä-Italiassa. Almanakkaan nimi on siirtynyt apostoli Luukkaan mukaan. Lähde: Vilkuna, Kustaa: Etunimet

Raamatullisista nimiehdotuksistasi kannattaa katsoa tietoa myös ortodoksisesta nimipäiväkalenterista
http://www.ortodoksi.net/tietopankki/nimet/ortodoksinen_kalenteri.htm