Otsikko
Minä vuosina valmistettiin Veera jäätelökakkua ja miksi sen valmistus lopetettiin?

Kysytty

Minä vuosina valmistettiin Veera jäätelökakkua ja miksi sen valmistus lopetettiin?

Vastaus

Vastattu

Veera-jäätelökakku oli suklaakuorrutettua nougat-kermajäätelöä. Pinnalla oli krokanttikoristelu. Se näyttäisi olleen Valion tuotevalikoimassa varsin pitkään. Helsingin Sanomien arkistosta löytyy vuodelta 1966 ilmoitus, jossa Veeraa mainostettiin uutuutena. Viimeinen maininta Veerasta on vuoden 1994 lehdessä, jolloin Stockmannin tarjouksesta kakun sai hintaan 26 mk. Ainakin tällä aikavälillä kakkua siis valmistettiin.

Jäätelönvalmistajat seuraavat toki tuotteidensa menekkiä ja kuluttajien makumieltymyksiä. Ehkäpä Veeran kysyntä ei vain enää pysynyt toivotulla tasolla ja oli aika kehittää jotakin uutta. Asiasta voisi yrittää kysyä suoraan Valiolta, esimerkiksi Valion kuluttajapalvelun kautta https://www.valio.fi/yritys/yhteystiedot/

Helsingin Sanomat 5.4.1966

Helsingin Sanomat 24.2.1994

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/riviera-romanssi-ja-suklaasi…