Otsikko
Miksi osa Helmetistä löytyvästä aineistosta (esim. kirja Holy blood, Holy Grail) ei ole varattavissa?

Kysytty

Hei!

Miksi osa Helmetistä löytyvästä aineistosta (esim. kirja Holy blood, Holy Grail) ei ole varattavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kirja on vanha, ja sen kaikki kappaleet on vuosien kuluessa jouduttu poistamaan luultavimmin huonokuntoisuuden takia. Tiedot kirjasta poistuvat myös lähiaikoina. Eli syy siihen, ettei tätä kirjaa voi varata on se, ettei kirjastoissa ole jäljellä yhtään kappaletta varattavaksi.

Toinen syy voi olla se, että kirja on uusi, eikä vielä kirjastoissa. Kirjan tiedot näkyvät kuitenkin jo tietokannassa. Kirjan voi varata, kun kirjat saapuvat kirjastoihin.

Joskus syynä voi olla se, että kirja on käsikirjastossa, eli siis vain kirjastossa käytettävissä. Silloin sen varaaminenkaan ei onnistu.

Holy blood, holy Grail -kirjan suomennoksen voit varata ja lainata kirjastoista. Suomennos on nimeltään Pyhä veri, Pyhä Graal (tekijät Michael Baigent, Richard Leigh ja Henry Lincoln).