Voiko internetin kautta etsiä esim. ,tässä tapauksessa Pietarsaaren kaupunginkirjastosta ,tiettyä kirjaa, ja nähdä onko se varattu jne.. niinkuin kirjaston…

Kysytty

Voiko internetin kautta etsiä esim. ,tässä tapauksessa Pietarsaaren kaupunginkirjastosta ,tiettyä kirjaa, ja nähdä onko se varattu jne.. niinkuin kirjaston hakukoneelta?Jos voi niin ottaisin mielelläni vastaan myös sen osoitteen...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valittavasti Pietarsaaren kirjaston saatavuustietoja (onko teos varattu, lainassa, mikä on eräpäivä jne) ei vielä voi nähdä internetin kautta. Myöskään omia lainojaan ei sitä kautta voi uusia.
Monilla kirjastoilla tällainen mahdollisuus on jo käytössä ja luultavasti se on tulossa Pietarsaareenkin, olihan tämä 13 kirjaston yhteistietokanta, Fredrika (johon Pietarsaarikin kuuluu) ensimmäinen Suomen kirjastojen webbi-aineistotietokanta.
Osoitteesta : http://www.fredrika.net/sok.htm voit kyllä nähdä, mitä teoksia kirjastossa on olemassa ja omasta kirjastostasi saat varmasti tarkempia tietoja uusien ominaisuuksien aikataulusta.