Miksi olisi suomenkielinen nimi tälle YK-elimelle: UN Commission on Human Security?

Kysytty

Miksi olisi suomenkielinen nimi tälle YK-elimelle: UN Commission on Human Security?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikuttaa siltä, että vakiintunutta suomenkielistä nimeä ei ole. Komission työ päättyi toukokuussa 2003 eli se toimi vain pari vuotta. Lyhyt toimiaika saattaa olla syy siihen, ettei nimeä ole käännetty.

Lienee parasta käyttää epävirallista suomennosta ja mainita alkuperäinen suluissa, esimerkiksi: YK:n inhimillistä turvallisuutta käsitellyt komitea (UN Commission on Human Security 2001-03).

Komission verkkosivut
http://www.humansecurity-chs.org/index.html