Otsikko
Miksi kirjan tulo kirjastoon viipyy monta kuukautta? Tiedoissa lukee vain "hankinnassa". Kuinka kauan tuo "hankinta" mahtaa pahimmillaan viedä?

Kysytty

Miksi kirjan tulo kirjastoon viipyy monta kuukautta? Tiedoissa lukee vain "hankinnassa". Kuinka kauan tuo "hankinta" mahtaa pahimmillaan viedä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja näkyy Turun kaupunginkirjaston Vaski-tietokannassa "hankinnassa", kun se on tilattu kirjastoon. Koska kirjasto tilaa suurilta kustantajilta paljon kirjoja jo ennakkoon, saattavat Vaskissa keväällä näkyvät teokset ilmestyä vasta syksyllä. Kirjoja tilataan siis paljon jo kuukausia ennen ilmestymistään. Eli esim. nyt saattaa olla hankinnassa kirja, joka ilmestyy vasta joulukuussa 2011.