Mikä on nimen Eemi alkuperä?

Kysytty

Mikä on nimen Eemi alkuperä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eemi on Eemil nimen yksi monista kutsumanimistä. Eemil tulee meille ranskasta, jossa sen muoto on Émile, joka taas juontaa juurensa muinaisroomalaisesta Aemilius-patriisisuvun nimestä.

Lähde: Uusi suomalainen nimikirja. Vilkuna ...et al. Otava.

14 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei,
Lapsen lapsemme sai kasteessa nimen Eemi.
Kuinka paljon Eemejä on tällä hetkellä ja miltä vuosiluvulta löytyvät ensimmäiset Eemit?

Meillä myös Eemi :)
Eemi nimen on tähän mennessä saanut 1652 poikaa. Nimi on ollut käytössä jo 1800-luvulla, mutta nyt vasta alkanut yleistyä