Otsikko
Mikä on e-kirjojen laina-aika? En löydä mistään sitä tietoa. Olen nyt ensimmäistä kertaa varannut erään kurssikirjan osan e-kirjana, mutta en tiedä kauanko…

Kysytty

Hei, Mikä on e-kirjojen laina-aika? En löydä mistään sitä tietoa. Olen nyt ensimmäistä kertaa varannut erään kurssikirjan osan e-kirjana, mutta en tiedä kauanko minulla sitten sitä on aikaa lukea ennen kuin kirja häipyy. Varaustiedossa näkyy aika, koska se ilmeisesti minulle vapautuisi ladattavaksi. Kuinka paljon on aikaa kirjan lataamiseen omalle koneelle? Ja kauanko kirja on luettavissa? Mistä aika lasketaan?

On etukäteen suunniteltava tarkkaan oma ajankäyttö tenttikirjan suhteen, josta varauksia on paljon enemmän kuin lainattavia kappaleita, myös e-kirjoina.

Kiitos vastauksesta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet varmaankin varannut kirjan Ellibs-palvelusta, jossa on suomenkielistä kirjallisuutta. Palvelussa voi valita laina-ajaksi joko 14 päivää tai 1 päivän. Varattu kirja tulee sinulle heti lainaan, kun se vapautuu edelliseltä lainaajalta. Kirjan voi ladata milloin tahansa laina-aikana, mutta se palautuu automaattisesti, kun sinun laina-aikasi on päättynyt. Kirjan lataamisella ei siis ole vaikutusta laina-aikaan.

Tuo ja muita ohjeita Ellibs-palvelun käytöön löytyy osoitteesta https://www.ellibslibrary.com/fi/instructions.