Löytyykö suurin piirtein tällainen runo. Itse luoja hymyhuuli, kuiskauksen hiljaa kuuli. Täällä vain on musta multa, anna liekki taivaan tulta ja niin…

Kysytty

Löytyykö suurin piirtein tällainen runo.

Itse luoja hymyhuuli, kuiskauksen hiljaa kuuli. Täällä vain on musta multa, anna liekki taivaan tulta ja niin edelleen.

En ole noista sanoista kovinkaan varma mutta kymmenien vuosien takaa jotain tuollaista tuli mieleen.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kysymäsi runon alkuperä ei etsimisestä huolimatta selvinnyt. Runoa haettiin Lahden kaupunginkirjaston ylläpitämästä "Linkki maailman runouteen" -tietokannasta, kahdesta eri virsitietokannasta (virret.net sekä virsikirja.fi) sekä mm. Finna-palvelusta.

Mikäli joku tämän kysymyksen ja vastauksen lukijoista tunnistaa kysymyksen, voi vastaukseen mielellään jättää kommentin.