Löytyykö kirjastosta CD:tä, jolla olisi yhtenä kappaleena vähintään 10 minuuttia poloneesi-musiikkia (polonese). Poloneesi on tanssi, jota tanssitaan vanhojen…

Kysytty

Löytyykö kirjastosta CD:tä, jolla olisi yhtenä kappaleena vähintään 10 minuuttia poloneesi-musiikkia (polonese). Poloneesi on tanssi, jota tanssitaan vanhojen päivänä ja akateemisissa vuosijuhlissa ensimmäisenä tanssina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen aineistotietokanta HelMetistä http://www.helmet.fi löytyy useita cd-levyjä, joilla on poloneesi-musiikkia. Voit hakea niitä käyttäen aihehakua ja antamalla hakusanaksi poloneesit. Rajaa/Järjestä hakua-kuvakkeesta voit rajata hakua valitsemalla aineisto-valikosta aineistolajiksi cd-levy. Kunkin levyn tarkemman sisällön saat esille klikkaamalla löytyneen viitteen alleviivattua nimeä. Voit soittaa kirjastoon, jossa sopivalta näyttävä levy on paikalla saadaksesi selville yksittäisen kappaleen keston. Itäkeskuksen kirjastossa oli paikalla Helsingin Poliisisoittokunnan levy Vanhoja tansseja, joka sisälsi myös poloneeseja, mutta ne olivat kestoltaan huomattavasti lyhyempiä kuin 10 min.