Löytyykö Dodrothy Parkerin Ballade of a great weariness jostakin suomeksi?

Kysytty

Hei
Löytyykö Dodrothy Parkerin Ballade of a great weariness jostakin suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maailman runosydän, WSOY, 1998, teoksessa on suomennettu neljä Dorothy Parkerin runoa: Partaterät tekevät kipeää/Razors pain you, Onneton yhteensattuma/Unfortunate coincidence
Sosiaalinen huomautus/Social Note, Yksi virheetön ruusu/One Perfect Rose.
Lisäksi teoksesta Runoni rakkaudesta, Otava, 1997, löytyy runo Intiaanikesä/Indian summer(mukana on myös runo Unfortunate coincidence nimellä Valitettava yhteensattuma)
utta "Ballade of a great weariness" runoa ei kokoelmista löytynyt.

Lähteet: Linkki maailman runouteen tietokanta:
http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/PoemList.aspx?Au…
Parker

Parkerin teoksien saatavuus eri kaupunginkirjastoissa:
http://monihaku.kirjastot.fi/frank/frankcgi.py?view=Maakuntakirjastot&a…

Kaikkia yksittäisiä runoja tekijöineen ei kuitenkaan ole luetteloitu kattavaasti kirjastotietokantoihin. Selasin myös runoantalogioita, mutta niistäkään runoa ei löytynyt.