Otsikko
Löytyisikö runoja nuorena ja/tai yllättäen mummoksi tulemisesta?

Kysytty

Löytyisikö runoja nuorena ja/tai yllättäen mummoksi tulemisesta?

Vastaus

Vastattu

En onnistunut löytämään ihan noin rajatusta aiheesta runoja, kuin nuorena ja yllättäen isoäidiksi tulemisesta. Isoäitiyttä yleisesti käsitellään ainakin esimerkiksi seuraavissa runoteoksissa:

Tuula Korolainen: Mummola: runoja mummoista, vaareista ja lapsista (Kirjapaja, 2022)
Anja Porio: Tule mummi leikkimään (Kirjapaja, 2013)

Isovanhemmuutta yleisemmin ja isoisän näkökulmasta on runoissaan paljon käsitellyt esimerkiksi Pertti Nieminen, ainakin teoksissaan:
Kuusi silmää, kuusi korvaa: Idylliä ja arkipäivää Reetan ja Ainon elämästä (Otava, 1981)
Maailma pitäisi aloittaa alusta (Otava, 2009)

Myös Lassi Nummen runokokoelmassa Olemassa toisillemme (Otava, 2003) käsitellään isovanhemmuutta.

Olisiko palvelumme seuraajilla lisää runovinkkejä aiheesta?

Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa Lapin kirjaston Verkkokirjastosta: https://lapinkirjasto.finna.fi