Haluaisin kauniin, tunteellisen, rakkaudesta kertovan lämpimän runon esitettäväksi nimiäisissä

Kysytty

Nyt on tärkeä tilaisuus edessä: Rakas pikku-veljeni on tullut iso-isäksi - vihdoinkin. Meidät on kutsuttu ihanan tyttövauvan nimiäisiin. Haluaisin kauniin, tunteellisen, rakkaudesta kertovan lämpimän runon esitettäväkseni tilaisuudessa. Olen harrastanut runoja ja lausuntaa koko elämäni, mutta nyt ei vain kaikista tuntemistani mikään "kolahda." Etukäteen kiittäen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sopivaa runoa voisi etsiä esim. seuraavista kokoelmista, joihin on koottu isovanhemmuudesta ja lapsenlapsista kertovia runoja:

Onnellinen päivä : runoja lapsista (Gummerus, 2013)

Pää tallella : runoja ikääntyville (LK-kirjat, 2008)

Runo puhuu lapsesta (Kirjapaja, 1984)